2016. február 29., hétfő

Cassandra Clare: Pokoli szerkezetek - Az angyal


Fülszöveg:

Amikor a tizenhat éves Tessa Gray megérkezik a viktoriánus Angliába, valami rettenetes vár rá a londoni Alvilágban, ahol vámpírok, boszorkánymesterek és más természetfeletti lények járják az utcákat a gázlámpák alatt. Tessának nincsenek barátai, és egyetlen pillanatra sem érezheti magát biztonságban, ezért menedéket kér az Árnyvadászoktól, akiknek egyetlen célja, hogy megszabadítsák a világot a démonoktól. 
Ahogy egyre mélyebben merül el a világukba, a lány azt veszi észre, hogy egyszerre varázsolja el két legjobb barát, és nem sokára rá kell döbbennie, hogy a szerelem a legveszélyesebb varázslat mind közül.


Véleményem:

Cassandra-tól már olvastam a Végzet Ereklyéit, ami igazi kultusszá vált a tinédzserek körében. Sorozatot és filmet is forgattak a siker szériából, így nem volt meglepő, mikor a kezembe vettem eme trilógiájának első részét is.

 A Viktoriánus korban mindig is sokat gyönyörködtem, és ez egy plusz extra volt, ami miatt megszerettem az első részt. Aki olvasta a Végzet Ereklyéit, annak az tűnhet fel, hogy szinte vérbeli mása, csak más szereplőkkel. Én is úgy gondolom, hogy a szereplők közt jó sok hasonmás volt, kezdve Will-el és Tessa-val. Ők teljes mértékben Jace és Clary múltbéli énjei voltak. Will egy nagyképű egoista, aki még is csak meg tudja melengetni a lány szívét. (Érzem, hogy valami gubanc lesz vele kapcsolatban…) Tessa pedig hajthatatlan abban, hogy mindenkit meg kell menteni, és együtt kell működni, mert másképp nem élheti túl. Teljes mértékben üldözi a halált, csak úgy rohan utána! Jem karaktere igazi egyéniség volt, egyszerűen imádtam azt az embert! (Nem elég, hogy Sanghajból jött, de még hegedülni is tud!) A Menedéken is voltak jó arcok, akik jól kitöltötték a teret és önfeláldozásukkal nagyot nőttek a szememben.

Cass’ mint mindig, most is pontos tájleírásokat, pontos részletezéseket adott a kezünkbe, hogy valóságszerűen el tudjuk képzelni azt a világot. A hangulat is tisztára elvarázsolt. Mindvégig érdekelt, mi történt Will-el a múltban, ki is valójában Tessa és a „Magiszter”, és a végkimenetel is! Olyan kis csavarokat rakott bele Cassandra, hogy a végén teljes mértékben leesett az állam! Szörnyülködtem és csodáltam is a megoldásait, de ő valahogy mindig meg tud lepni.


Összességében én jó pár szereplőt megkedveltem, és nagyon nem szeretném, ha történne velük valami. Mivel ez egy spoiler mentes ajánló, ezért többet nem mondok. Tessék elolvasni és gyönyörködni az Árnyvadászok világában!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése